• Természetes kollagén források

Természetes kollagén források – Együnk kollagént!

Az vagy, amit megeszel?

Bőrünk feszességének megőrzésében kiemelkedő szerepe van a kollagénnek. A kollagén a test legfontosabb fehérjéje, amely biztosítja a szervek és szövetek rugalmasságát. Bőrünk 75 százaléka kollagénből épül fel, termelődése azonban a kor előre haladtával fokozatosan lassul. A lassulási folyamat már 20 éves kor után elkezdődik, majd a 30-40. életkorra lecsökken és szinte teljesen leáll 50-60 éves korunkra. Sajnos mindez azzal jár, hogy bőrünk fokozatosan elveszíti a rugalmasságát és megjelennek rajta a ráncok.

A haj, a bőr és a körmök híven tükrözik általános egészségi állapotodat, ám ez alapvetően az életmódodon múlik. Vagyis valóban nagyon fontos, mit és hogyan viszel be a szervezetedbe, ha egészséges és szép akarsz lenni. Sokszor a külsőleg használt kozmetikumok mit sem érnek, ha nem támogatod meg azok hatását belülről.

Nézzük meg, hogy mi mindent tehetünk a táplálkozásunk során azért, hogy a lehető legtöbb kollagént vigyük be természetes módon a szervezetünkbe!

Lássuk a természetes kollagén forrásokat!

1. Húsleves

Meglepő módon a konyhánkban készült húsleves az egyik legkiválóbb a folyékony kollagén forrás, hiszen a húslevesben található zselatin nem más, mint állati kötőszövetből nyert kollagén. A kollagénállomány a csontokból, inakból és ínszalagokból lebomlik a főzés során és zselatinná alakul át, ami egy fajta fehérje. A zselatin több fontos aminosavat is tartalmaz, melyek szükségesek a test kötőszöveti állományának az újraépítéséhez.

2. Halak és sovány húsok

Elsősorban a halakban és a sovány húsokban van sok kollagén. Fogyassz hetente többször Omega-3 zsírsavakban gazdag halakat és máris tettél valamit az egészségesebb bőrért és hajért!

3. Fokhagyma

A fokhagyma liponsavat és a taurint tartalmaz. Mindkettő segít újjáépíteni a sérült kollagént. Kiváló kénforrás, ami elengedhetetlen része a kollagéntermelésnek.

4. Zöldségek

A sötétzöld levelű zöldségek antioxidánsai védenek a káros szabadgyökök ellen, amelyek bontják a kollagént. A narancssárga zöldségek pedig számtalan vitamint tartalmaznak, melyek serkentik a kollagén termelését. A vörös zöldségek tele vannak likopinnal, amely jelentősen növeli a kollagén mennyiségét. Igyekezz minél több zöldséget fogyasztani, lehetőleg minden étkezésed tartalmazzon zöldséget valamilyen formában! Minél színesebb a tányérod, annál jobb!

5. Gyümölcsök

Azon belül is elsősorban a bogyós gyümölcsök, amelyek tele vannak antioxidánssal. Egyél sok epret, málnát, áfonyát és szedret, lehetőleg frissen. Ha beleteszel néhány szemet a reggeli zabkásádba, máris sokat tettél a bőrödért és az egészségedért!

Collagen Cocktail, a maximálisan hasznosuló természetes kollagén forrás

A táplálkozás során szervezetünkbe bevitt kollagén jellemzően nagy molekula méretű, így azt a szervezetünk nehezen képes feldolgozni, emiatt annak nagyon kevés hányada képes a véráramba jutni és csak csekély töredéke hasznosul. Ezzel szemben a Collagen Cocktail szépségitalban a kollagén peptidek formájában van jelen, melyek molekula tömege jóval kisebb. Könnyen emészthető, a szervezetben gyorsan hasznosul, így a bőrhöz is gyorsan eljut, láthatóan javítja annak feszességét, csökkenti a ráncokat. A folyékony kollagént tartalmazó Collagen Cocktail célja, hogy pótolja a szervezet lecsökkent kollagén készletét és serkentse a szervezet természetes kollagén termelését.

Ha egészséges bőrre, hajra és körmökre vágysz, igyekezz egészségesen étkezni, egyél sok-sok gyümölcsöt, zöldséget és halat, hétvégén pedig elő a nagy fazekakkal és főzz egy hatalmas adag húslevest! Esténként lefekvés előtt pedig kortyold el a napi Collagen Cocktail adagodat. Ennél természetesebben nem is tehetnél a szépségedért!

2018-01-19T12:25:20+00:00 Tags: , |