Létezik gyors fogyókúra? Létezik olyan, hogy villámdiéta?

Hogyan lehet igazán tartós és hosszútávú eredményt elérni egy fogyókúra során? Ezt a kérdést járjuk körül most a cikkünkben, amely így nyár elején valószínűleg sok-sok nő fejében ott motoszkál.

Le lehet dobni akár néhány kilót is pár nap alatt, ha például megbetegszel vagy léböjtkúrát tartasz, esetleg kiiktatsz minden szénhidrátot az étrendedből. Ez azonban csak pillanatnyi fogyásnak nevezhető, hiszen amint visszatérsz az eredeti kerékvágás, a szervezeted azonnal feltöltő üzemmódba kapcsol és igyekszik minél hamarabb pótolni a kimaradt napokat.

 

Milyen tempóban ajánlott fogyni?

 

Ez természetesen nagyban függ attól, hogy mekkora súlytól szeretnél megszabadulni és persze hiába tervezel el bármit, úgyis a tested diktálja a tempót. Van, akiről csakúgy peregnek le a kilók, míg más hosszú hetekig mozog és diétázik, mire egyáltalán látszani kezd az eredménye. Sajnos gyakran előfordul, hogy előbb fogy el a türelem, minthogy beindulna az érdemi fogyás…

Leggyakrabban azon bukik el egy fogyókúra, hogy adódik egy váratlan helyzet, egy utazás, egy betegség stb., amikor felborul a rendszer. Például jól indul a nap, kontrollált reggeli, tízórai, ebéd, ahogy kell, de délután jön egy irodai szülinapozás, lecsúszik egy szelet torta és „á, most már úgyis mindegy” felkiáltással jól megvacsorázol. Ismerős helyzet? Ha ez már a hét vége felé van, akkor pedig jön a „na majd hétfőn újrakezdem” és így tovább!

 

Mi segíthet a fogyókúrában?

 

Ha tudod, hogy min szoktál elcsúszni, próbálj meg kicsit elébe menni. Ha például nagyon ingerült leszel az éhségtől és állandóan az evésen jár az eszed, akkor neked erre kell koncentrálnod a sikeres fogyás érdekében. Próbálj például olyan étrend-kiegészítőt keresni, amely a fehéreper levelének a kivonatát tartalmazza, ugyanis kiválóan segít a vércukorszinted stabilizálásban. Érdemes figyelni az olyan hatóanyagok jelenlétére is a fogyókúrát támogató étrend-kiegészítők esetében, melyek kifejezetten segítenek felturbózni az anyagcserét és a zsírégetést.

Hogyan lehet elkerülni a jojózást?

 

Jojózás csak akkor lesz, ha gyors fogyásra vágysz, akkor azonban biztosan, ahogy azt a cikk elején is írtuk. Ha törekedsz az életmódváltásra és végignézed a napodat, hogy hol tudsz benne aktívabb lenne, kitapasztalod, hogy milyen mennyiségű ételre van valóban szükséged, akkor garantáltan nem lesz nehéz megőrizni az alakodat. Annak azonban semmi értelme, hogy fel-le ugráljanak rólad a kilók, már csak azért se, mert az a bőrödnek is rosszat tesz, hiszen nem fogja tudni megőrizni a természetes feszességét.

 

 

 

 

0

Cím hozzáadása