Ki gondolta volna, hogy nyáron is van értelme az immunerősítésnek? Pedig a baktériumok és vírusok ilyenkor sem alszanak “téli” (vagy inkább nyári) álmot! Tudtad például, hogy az influenza a vakáció hónapjaiban is fertőz? Járvány azért nem lesz belőle sosem, mert ez a vírus a nedves, hűvös időt kedveli, de bennünk életben marad és emberről emberre terjedhet (közvetlen érintkezéssel). És akkor még tetézi a helyzetet a légkondik gombamód történő szaporodása. Nem egy irodában, plázában és egyéb tömegközlekedési eszközökön olyan hideg van, mint egy hűtőházban, az utcára kilépve pedig arcul csap a sivatagi forróság. Hát más nem, ez tutira ledönt a lábadról! Éppen ezért figyelj oda az immunerősítésre nyáron is!

Tegyél az erős immunrendszerért

Tudjuk, hogy a nyár sztárja a fagyfalt, a palacsinta és a lángos, de ha csak ezeket eszed, tested védőerői nem köszönik ezt meg neked (és a bőröd sem, ugyanis a magas zsírtartalom miatt pattanások keletkeznek). A főétkezések között vagy egy kicsivel utána egyél meg egy tál friss gyümölcsöt, ebédre pedig a tikkasztó forróságban nincs jobb egy hűsítő salátánál

A legjobb immunerősítő gyümölcsök:

  • Az eper gazdag C-vitaminban és káliumot is tartalmaz; ráadásul a fogyni vágyók barátja is, ugyanis igencsak kalóriaszegény.
  • Az áfonya vérnyomáscsökkentő és segít megőrizni a szív egészségét.
  • A citrusfélék a leggazdagabb C-vitamin források közé tartoznak.
  • A kiwiben szintén alig van kalória, ellenben szuper C-vitamin forrás.
  • A sárgadinnye C-vitamin tartalma mellet bőven ellátja testedet A-vitaminnal is, ami a bőrödet is feszesíti.

Az esti koktélozás, sörözés sem elhagyható egy forró nap után, fontos, hogy tarts mértéket! A túl sok alkohol leterheli a szervezetedet (és mellesleg hizlal is), így gyengíti az immunrendszeredet.

A D-vitamin az immun-katonák egyik fő erősítője

A szoli helyett nyáron 11 óra előtt és 15 óra után (a megfelelő fényvédelem mellett) menj ki a szabadba és hagyd, hogy az éltető napfény hatására tested feltöltse D-vitamin raktárait is. A D-vitamin a csontok erősítése mellett segít helytállni a fehérvérsejtjeidnek is a vírusokkal és baktériumokkal szemben

Természetesen ez önmagában kevés lesz. Ha biztosra akarsz menni, vidd be komplexen az immunrendszeredet megedző tápanyagokat! 

A MyImmun21 by Collagen Cocktail komplex multivitamin egyedülálló módon biztosítja tested számára a 4 leghatásosabb immunerősítő anyagot!

Találsz benne extra adag C-vitamint, D-vitamint, cinket és az ún. béta-glukán nevű anyagot. Utóbbi segít immunsejtjeidnek legyűrni a mikrobákat és baktériumokat.

Láblógatós nyaralás

Engedd ki végre a gőzt, hagyd el az idegeskedést és ne rohanj! Persze gyűjts élményeket, nézd meg a látnivalókat az utazásod alatt, de tarts pihenőnapokat is. Legyen láblógatós időd, amikor addig alszol, ameddig jólesik és egész nap csak üldögélsz, olvasgatsz. Hihetetlenül jól feltölt, kikapcsol. Van rá lehetőséged, fizess be egy jó kis kényeztető masszázsra is, ennél nyugtatóbb nincs is. 

Edzd a testedet nyáron is!

A sportolás tested védelmező rendszerét is megedzi, ezért nyáron is műveld! Nem kell a tűző napon ugrálnod hozzá, inkább találd meg az élvezetes módját. 

A nyár a strandröplabda szezonja is. A déli hőség elmúltával alkonyatkor már kellemes az idő, vegyétek birtokba a családdal vagy a barátokkal a strandröpi-pályát! Remek móka és mellesleg szuperül átmozgat.

Bérelj csónakot, kajakot, kenut vagy az egyre népszerűbb SUP-ot! Egy kis evezés átmozgatja a felsőtestedet és nem mellesleg igen hatékony az integető-izom megelőzésében is.

Jógáztál már a naplementében? Próbáld ki! Egyre több helyen szerveznek már jóga-szüzek számára is naplementés jóga órát. A jóga egyébként egy statikus mozgás, ezért szuper izomerősítő, ráadásul lelazít és relaxál, vagyis a lelkedet is feltölti.

0