“Szeretnél 7 nap alatt 8 kilótól megszabadulni? Válaszd az 1 hetes gyümölcs diétát! Tuti biztosan fogynál? Hagyd el a gyümölcsöket és minden szénhidrátot, mert ezek mind hizlalnak!”

Ugye te is találkoztál ezzel a két, egymásnak ellentmondó gondolattal? Most már teljes a homály a diéták terén és fogalmad sincs, hogy melyiket válaszd? Megvizsgáljuk mindkét végletet és eláruljuk, hogy egyél-e gyümölcsöt diéta alatt. Először azonban nézzük meg, melyik étrend hogyan áll a gyümölcs-kérdéséhez!

Melyik diéta ajánlja a gyümölcsöt és melyik tiltja?

A közismertebb étrendek nagyrészt két véglet között mozognak, ha gyümölcsevésről van szó. Egy részük sok gyümölcs fogyasztására esküszik, a másik fele pedig egyenesen a fogyókúrázók ellenségének titulálják.

Ketogén diéta: 70%-ban zsírt tartalmaz, a gyümölcsök közül csak a bogyósokat engedi.

90 napos diéta: a reggeli minden nap kizárólag gyümölcs 90 napon keresztül, ráadásul az étrend többi része is főként szénhidrát.

Fehérje diéta: a napi kalóriabevitel max. 40%-a származhat szénhidrátokból (teljes kiőrlésű gabonákból), gyümölcsfogyasztást viszont csak minimális mennyiségben enged.

Paleo diéta: bármennyi gyümölcsöt ehetsz.

Atkins-diéta: minimális mennyiségű gyümölcs megengedett (a kezdeti szakaszban csak a bogyósok).

Mennyit fogyhatok 1 hetes gyümölcs diétával?

Ha egy hétig naponta egy almát eszel meg, akkor sem fogyhatsz le 8 kilót (legfeljebb vizet és izmot veszíthetsz). Hetente maximum ½-1 kiló zsírt képes elégetni a szervezeted, ha megvan az egyensúly a diétádban (szénhidrátot, zsírt és fehérjét is fogyasztasz) és kardió jellegű testmozgást is végzel. 

Az egy hetes koplalás és egyoldalú menü miatt pedig hamar csömört kapsz és a diéta után az első dolgod lesz befalni mindent, amit a hűtőben találsz. Így aztán garantáltan még több felesleg kúszik vissza rád, mint ami előtte rajtad volt.

A gyümölcsdiéta és egyéb aszkéta étrendek hátrányai:

  • belepörögsz a jojó-effektusba és többet hízol vissza, mint amennyit lefogytál
  • izmot veszítesz, mivel nem eszel elegendő fehérjét 
  • lelassul az anyagcseréd (=nehezebben fogysz)
  • a tested azt hiszi, éhínség van, ezért gőzerővel kezd zsírt raktározni, amint elkezdesz többet enni 
  • fáradt és ideges leszel
  • egy hét felesleges szenvedés után még a kedved is elmegy az egész fogyókúrázástól

Gyümölcsevés diéta alatt: íme, az ítélet

A tiszta gyümölcs diéta butaság, de a másik véglet sem valami nyerő, ugyanis a gyümölcsök dúskálnak rostokban, vitaminokban és még számtalan hasznos anyagban is. Ezért 100%-ban ne iktasd ki őket! Tény azonban, hogy a gyümölcsök főként szénhidrátot – azaz cukrot – tartalmaznak. Ha pedig túl sok gyümölcscukrot eszel, akkor a máj azt zsírrá alakítja

Az ítélet tehát: a gyümölcsevés diéta alatt mértékkel rendben van, a legjobb időzítés pedig a délelőtt és a kora délután. Vacsorára azonban már ne egyél gyümölcsöket és persze az sem mindegy, hogy melyiket választod! Az alábbi listában vastagon szedtük az 50 kalóriánál több energiát tartalmazó gyümölcsöket. 

A legjobban a bogyósokkal jársz, mert ezek kalóriatartalma a legalacsonyabb (100 grammra számolva):

  • eper: 33 kcal
  • málna: 27 kcal
  • szeder: 28 kcal
  • ribizli (vörös): 31 kcal
  • ribiszke (fekete): 43 kcal

Lássuk még pár zamatos nyári és őszi gyümölcs energiatartalmát:

  • meggy: 46 kcal
  • cseresznye: 61 kcal
  • kajszibarack: 61 kcal
  • szilva 57 kcal
  • sárgadinnye: 40 kcal
  • sárgadinnye (zöld húsú): 47 kcal
  • görögdinnye: 29 kcal
  • nektarin: 48 kcal
  • szőlő: 77 kcal
  • körte: 57 kcal

Főleg az egzotikus déli gyümölcsök cukortartalma emelkedik az egekbe, de ezek közül sem mind:

  • banán: 105 kcal
  • ananász: 51 kcal
  • mangó: 60 kcal
  • avokádó: 160 kcal
  • kókuszdió (friss): 354 kcal

Láthatod, a déli gyümölcsök közül sem mindegyik cukorbomba (pl. ananász) és az idénygyümölcsök között is akad magasabb kalóriatartalmú. Semmiképpen sem mondjuk azonban, hogy cseresznyét ne egyél, viszont számold ki, hogy mennyi kalóriát viszel be vele! A cseresznye magas kálcium-tartalma miatt jót tesz a csontoknak és a fogaknak, de A-vitaminban is gazdag, így a szemedre is pozitív hatással lesz.

Egyél hát bátran mosolygós hazai gyümölcsöket, hiszen ezeknek a legmagasabb a vitamin és ásványi anyag tartalma!

Ha a fogyókúrádhoz egy kis segítségre van szükséged, próbáld ki a MyCocktail fogyókúrás kapszulát!  Zsanett, aki a MyCocktail segítségével érte el a vágyott alakot, így mesél fogyásáról:

“4 hét alatt, MyCocktailt fogyasztva, valamint heti 2x 30 perc edzéssel értem a képen látható eredményt. 58 kg-ból 54 kg lett. Csípőbőség – 2cm Derékbőség – 4cm Comb kerület – 1,5 cm Nagyon örülök! Sokkal könnyebb a MyCocktaillal diétázni. Az étvágyam csökkent! Nem szenvedek az éhségtől.”

Rendelj most a különleges CSOMAG AKCIÓ keretében!

Válassz fogyókúrás csomagot

VAGY

Válassz a kizárólag JOY akció keretében elérhető csomagjaink közül!

0